Onboarding nových zaměstnanců je klíčovým faktorem pro jejich úspěch v novém pracovním prostředí. Jednou z důležitých částí tohoto procesu je vytváření a přiřazování úkolů, které pomáhají novým zaměstnancům rychle se začlenit a získat potřebné dovednosti a znalosti. V tomto článku se ale soustředíme na získávání informací od nováčků.
Kroky k vytváření úkolů pro nováčky:
Tímto způsobem můžete efektivně vytvářet úkoly pro nové zaměstnance a přiložit k nim formuláře, texty, kvízy, či dokumenty k podpisu. To usnadňuje jejich začlenění do firmy a umožňuje jim aktivně se zapojit do procesu onboardingu.
Strohá definice říká, že ATS (zkratka z anglického “Applicant Tracking System”) je elektronický informační systém pro podporu procesu náboru. Je to systém, který firmě dovoluje centralizovat na jedno místo veškeré informace o všech dílčích součástech náboru jako jsou: nabídky práce, uchazeči, životopisy a pohovory. Dále umožňuje jejich správu a podává nám podrobné informace o jejich aktuálním stavu v rámci jejich životního cyklu.
“Candidate experience” je termín, který se vztahuje ke kvalitě procesu náboru z pohledu uchazeče, jinak řečeno, ke kvalitě jeho “zážitku”. Není to ale jen zážitek ve smyslu něčeho neobvyklého, i když určitý “wow efect” (např. poukázka na slevu pro všechny neúspěšné uchazeče) dokáže určitě zážitek uchazeče umocnit.
Musíme být k sobě upřímní a konstatovat, že HR je v drtivé většině jedním z nejvíce zaostávajících oddělení ve firmě, co se týká digitalizace a používání smart technologií.